2012. október 7., vasárnap

Fogyjunk együtt! I. - Motiváció

Sziasztok!

Már írtam az előző bejegyzésben, hogy egy posztsorozattal készülök nektek! A lényeg az, mint ahogy a cím is mutatja, hogy fogyjunk együtt! Nem titok, hogy túlsúlyos vagyok és már sok diétát, tornát és egyebet kipróbáltam, de a tartós fogyás mindig elmaradt. Ha van kedvetek és legfőképpen elszántak vagytok, akkor csatlakozzatok!!!

A mai bejegyzésben a motivációról, az önismeretről és a magunk inspirálásáról lesz szó! Hogy miért is fontosak ezek? Tudnunk kell a határainkat, a terveinket össze kell egyeztetni a valósággal. A saját történetemen keresztül szeretném ezt kifejteni.


1. Az én történetem:

Kiskoromban átlagos testalkatú gyerek voltam. Körülbelül általános iskola 6. osztályában kezdtem el hízni. A középiskola alatt is végig küzdöttem a súlyommal. Mindenféle diétákat kipróbáltam, de semmit sem értek. 2008-ban a 90 napos diétát próbáltam ki és ezzel 12 kg-ot fogytam, de abbahagytam. A folytonos jojo-effektus itt is bekövetkezett, közel 20 kg-ot híztam. A súlyom állandóan ingadozott. A hízás után beállt, de így is 10-13 kg plusz volt rajtam. Az egyetem és a szüleim túlzott elvárásai, valamit családi okok miatt elkezdtem még több édességet enni. Ez kb. még plusz 10 kg-ot jelentett. Így már plusz 20 kg-nál tartottam. A változtatni akarás mindig bennem volt, de soha nem jött össze. Feladtam vagy csak azért sem csináltam. Anyukám 40 kg-ot fogyott a 90 napos diétával és állandóan azt kaptam, hogy én miért nem vagyok rá képes. Sokszor már dacból sem akartam fogyni, hogy megmutassam neki, hogy jól érzem így magam, nincs szükségem a változásra. Sok tényező közrejátszott, abban, hogy néha változtatni, néha „maradni” akartam.  A végső sokk akkor ért, amikor ráálltam a mérlegre az egyik reggel és hihetetlenül sokat mutatott. Elővettem régi képeket és láttam a változást. Abban a pillanatban határoztam el, hogy változtatni fogok, nem érdekel, ki mit mond!
A kitűzött cél -5kg volt 2 hónap alatt, amit sikerült is teljesítenem. Szerencsére ez tartósnak is bizonyult. 

2. Szeresd magad:
Fontosnak tartom, hogy szeressük magunkat túlsúlyosan ill. kis súlyfelesleggel is. Ha ismered magad mi több szereted is, akkor nem lehet baj. Ezt azért tartom fontosnak, mert a jó közérzet sokat segít. Mikor sikerült elfogadni, hogy túlsúlyos vagyok, az elhatározás is hamarabb jött. Ez most elég kettősen hangzik, de így van. Elfogadtam magam, majd az életmódváltásnál, ha valami nem jött össze, én sem törtem össze. A régi én még ott volt, akit szintén szeretek.

3. Önismeret: 

Ismernünk kell magunkat, a határainkat. Bármekkora súlytól is akarunk megszabadulni, reálisan és személyre szabottan kell dolgoznunk. Mivel tudom, hogy a gyümölcsök savasítanak, ezért olyan diétát választok, amiben nem a gyümölcs dominál. Vagy Nem bírja a térdem a hosszú megterhelést, tehát nem futni fogok. A reális célkitűzés szerintem összefügg az önismerettel. Nagyon-nagyon fontos, hogy reálisan lássuk a céljainkat. Egy hét alatt nem egészséges 10 kg-ot fogyni és sok estben nem is lehetséges. Inkább 10 kg legyen a cél és örüljünk ha 12-t fogytunk, mint fordítva!

4. Motiváció:

Mi motiváljon? Ezt neked kell tudni! Miért akarsz jobban kinézni? Pasi? Undok osztálytárasak? Tetoválás?  - Engem a saját súlyom motivál és motivált régen is. A megfelelni akarás saját magamnak.

5. Önmagunk inspirálása:

Engem inspirál, ha képeket nézegetek a neten. Méghozzá előtte-utána fotókat. Itt van pár:

                                                                        (Több kép itt!)

Engem nagyon inspirál az is, hogy egyszer ne úgy meséljem a történetem, mint eddig, hanem úgy, hogy happy end a vége. "Képzeljétek, sikerült 25 kg-t fogynom, mert életmódot váltottam!" Vagy valami hasonló.

Remélem átjutott a lényeg a képernyőn keresztül! :)
És, hogy ebben mi az együtt? Jöjjön a házi feladat. Ehhez csak egy füzetre lesz szükséged!

1. Írd fel a céljaid! (Csak reálisan!)
2. Írd le mi motivál. Hagyj ki jó sok helyet, mert ha még valami eszedbe jut, akkor azt is odaírhatod.
3. Írd fel miért szereted magad vagy mit szeretsz magadban!
4. Készíts magadról egy fényképet.

Ugye nem is olyan nehéz. A következő, keddi posztban kiválasztjuk a megfelelő étkezési formát vagy diétát. Fontos, hogy ez csak a felkészülési fázis, mert sok dolog múlik azon is, hogy fejben hogyan állunk hozzá!
Remélem sokaknak inspiráló és persze hasznos lesz! Aki úgy gondolja, írja meg nyugodtan a sztoriját kommentben!
Mit gondoltok az ilyen kezdeményezésekről?

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes