2012. augusztus 30., csütörtök

Napi étkezésem


 Az étkezésemben régebben teljes káosz volt, volt, hogy összeettem mindent, vagy, hogy egyhuzamban megettem egy tábla csokoládét. Vagy pedig, egész nap alig ettem valamit. Az egyik véglet sem jó, főleg ha ezt hosszú távon csináljunk, a testünk teljesen belezavarodik. A legjobb megoldás (mint mindenben) – amit már én is próbálok betartani az az arany középút. 

 A fogyni vágyók többsége amint eldöntötte, hogy le akar fogyni drasztikusan lecsökkenti a napi kalória bevitelét, ami azért sem célszerű, mert egyébként sem bírjuk pár napnál, esetleg egy hétnél tovább a koplalást –vagy csak én voltam hozzá „gyenge”- és utána a dupláját esszük vissza. Vagy pedig pár napig folyamatosan csökken a súlyunk (bár nem a testzsírunk..) – ez csak a szervezetünkben lévő víz és különféle anyagok. Pár nap után, amint teljesen leállt az anyagcseréd, pánikba esik, és még azt a kis ételt is, amit magadhoz veszel, elraktározza.

 Hosszú távon szerintem csak is a napi ötszöri étkezés tartható –és célravezető-. Egyél napi 5x kis adagokat. Annyit, hogy azért mindig űzd el az éhséged, de a végére ne is érezd azt, hogy „Hú, de jól laktam”.


 A reggeli a legfontosabb étkezés, mindig egyél felkelés után max. 1 órával. Csak ettől fog beindulni az anyagcseréd. Én legtöbbször teljes kiőrlésű welness kenyeret eszek felvágottakkal, és zöldséggel. Bár ha éppen fogyni szeretnék, akkor reggelire inkább a puffasztott rizst választom –bár abból is csak max. 2 szelet a megengedett!-. Ha pedig édeset kívánok natúr joghurtot eszek –édesítővel, vagy akár még natúr kakaóporral is- gyümölcsökkel, zabpehellyel –a fogyózók kis ideig hanyagolják a cukrozottakat!- vagy akár olajos magvakkal –bár azzal nagyon óvatosan kell bánni, mert eléggé hizlaló! Mindig egy kis maréknál megállok, már ha tudok..:)-

Ne teljen el két étkezés között több mint 4 óra, így folyamatosan pörög az anyagcsere. Meg ha kis adagot eszek, akkor én nem is bírom nagyon tovább. Mivel a tízórait a suliban kell megejtenem, ekkor is maradok a gyümölcsök vagy valami müzli szelet mellett, vagy akár jöhet még egy kisebb szendvics. Ha tudom, hogy aznap biztosan bűnözni fogok –mert emberek vagyunk- akkor azt a csoki szeletet vagy pék sütit megpróbálom a délelőtti órákban, tízórainak megenni. – Bár ha fogyni szeretnék ez nem túl ideális, de akkor is 1 héten max. egyszer megengedett! :)

 Anyukám minden nap főz, így minden nap főtételt szoktam ebédre enni. Sajnos azt hiszem, imádok mindent, ami egészségtelen és hizlaló, leginkább a tésztaféléket –bár az ilyen ételekben nem a tészta ami, leginkább hizlal, hanem a különböző szószok, amiket ráborítunk. - Ha nem akarok fogyni, akkor heti max. 3x-4x eszek tészta, rizs, vagy krumpli félét, a hét többi napján pedig marad a főzelék, vagy valamilyen zöldséges étel. Ha jobban odafigyelek magamra, csak a zöldség vagy főzelék csirkével jöhet szóba, de ha épp nem fogyózom, jöhet a rántott hús vagy a rántott sajt is. – nyami! :)

 Ha nincs túl közel az ebéd a vacsihoz jöhet az uzsonna. Itt is valami apróságot eszek, bár a gyümölccsel délután/estefelé már megpróbálok csínján bánni, a magas gyümölcscukor tartalom miatt –az is csak cukor…- Bár imádom a gyümölcsöket, így nem mindig megy. :) A fogyókúrázóknak a banán, a szőlő és a szilva pedig egyáltalán nem ajánlott!
 Ha fogyózok vacsora csak is 6 óráig, valami könnyű. Akinek nem a fogyás a célja tolhatja későbbre is, de azért elalvás előtt 2-3 órával maximum együk meg, ha nem akarunk éjszaka az ágyban forgolódni. Vacsorára, ha épp fogyni szeretnék csakis zöldség, saláta, natúr joghurt, sovány hús vagy felvágott (a salátába). Ha nem akkor jöhet puffasztott rizs, pirítós, stb…


 Valamint mindig legyen meg a napi 2 liter –nyáron még több is- tiszta víz vagy cukrozatlan gyümölcslé. Vízen kívül mást nagyon nem szoktam inni, nincs is más itthon. Max, ha ízre vágyom, jöhet az édesítővel készült limonádé vagy tea. A tej viszont az egyik szenvedélyem, így muszáj vagyok abból napi egy pohárral meginni. :) Bár az még kell is, főleg az izmoknak és a csontoknak. – De csak is az alacsony zsírtartalmú!

 Szerintem a fogyókúrázóknak is belefér a heti egyszeri !! botlás, sőt talán kell is, ha hosszabb távon akarunk sikereket elérni és a kedvenc csokink után vágyakozva nem akarjuk 2 hét után feladni az egészet, aki pedig csak tartani akarja a súlyát, az gyakrabban is elcsábulhat, ameddig nincs gond belőle. :)

Kyra

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Facebook Themes